Apr 1, 2011

Down Memory Lane | 2001’s April Fool

Today is 1st April!!! So hari nie nak cerita pasal kenangan April Fool saya kat MRSM KT. Saya ingat lagi, masa tue first year kat MRSM…mood pun tak betul lagi ;p. Malam tue macam biasa, pukul 11 dah tidur dan pukul 6 pagi dah bangun. Bangun pagi tue, mula-mula tak perasan apa pun tapi tiba-tiba bunyi kecoh kat dalam dorm. Dorm saya Siti Aisyah dan dormmate saya ada lebih kurang 52 orang, okey! Memang kecoh la. Dalam terpinga-pinga saya nampak muka budak-budak dorm saya merah-merah. Belek punya belek, lipstick daaa….


Lepas tue paling kecoh sebab ada yang kena tambat kakinya dengan tali kasut kat kaki katil, apa lagi nak bangun tersembam la hahaha…Bila dikejutkan roomate yang sedang lena, dia dengan muka terpisat-pisat baru bangun tidur terus tergelak… pelik bunyi tapi hakikatnya dalam ramai-ramai dalam dorm tue hanya saya, roomate saya dan seorang lagi dormmate saya, Liz yang tak kena. Pelik kan. Masa tue la saya perasan yang rupanya dalangnya adalah roomate saya nie hah, tue pun sebab kantoi jumpa lipstik hahaha. Muka saya tak kena sebab takut saya marah katanya…


Itu cerita 2001, dah 10 tahun berlalu namun paling saya ingat sebab itu la satu-satunya April Fool saya. 1 april senantiasa mengingatkan saya pada mereka berdua. Si tok dalang sekarang pun dah berjaya menjadi seorang guru, imagine that! haha and her-partner-in-crime bakal bergelar doktor tidak lama lagi… to Saubin and Liz, thanks for the memories =)


39242_145461462147612_100000512760689_362777_6569788_n-horzTok Dalang, Saubin & her-partner-in-crime, Wa Lisz Hazimah

No comments:

Post a Comment