Feb 24, 2010

Debab tersayang...

Hahaha...entri sy tulis kerana terbaca kisah rizalman pasal anak dia Umar....lucu bace citer anak dia...tapi saya nk citer pasal adik saya Shazril a.k.a. Adik Kecik.
Time kecik2 dlu panggil DEBAB sbb sangat debab. Lahir2 je dh 4 kilo!!! Tangan jgn ckp la berketak2 hahaha siap doc s0h diet. Agak2 la doc pun bdk baru 2 thn s0h diet kan? skang dh kurus la byk main... Umur baru 5 thn...baru masuk tadika tp advance terlebih...dh msuk tadika saya tanya dia (bace dlm bahasa TRG yer)..

saya:adik, kak sekoloh belajor mende?
adik: m0k....(mak kat dapur time ni) adik belajor mende ari nie hah?
mak: adik kang belajor iqr0'..
adik: hoh, kak long adik belajor iqr0' td..

next scene...

kami berempat (saya, angah, aqlan, adik) tdo himpit kat dlm bilik kitorg mlm tue...biasa klu mlm last kitorg blk kg kitorg angkut adik2 tdo skali...dh puas nyanyi lagu bukan superman...tibe2

saya : adik, kak sekoloh belajor dok lagi bace doa tido...
adik : belajor doh!!! (confident giler nie)

dlm ati saya ngan angah dh bangga la nie...

saya : doh meh ar kite tido, ce adik bace doa tido...
adik : bismillahirahmanirahim....

kitorg dh siap tdh tangan nk bace doa nie...
adik : Allahummabarikhlanafimarozakhtanawakinaazabannar...

tepuk dahi kitorg sambil tergolek2 ketawa dlm bilik tue...
tibe2.....mak : Astaghfirullahalazim....dh2 tdo semua..


Then, baru2 nie saya blk tertgk la kuku tangan dia penuh BERINAI. Ok..... then saya tilik la pulak tangan abg nya Aqlan a.k.a Adik Bes0r..
Aik??? x de kaler merah lak kt jari tue...so kami ni jd la Detective Conan jap...


saya : adik, bile berinai kuku nie...
adik : maring dulu (mean kelmarin la)
saya : sape tepek (letak) inai ni?
adik : mok ar...
saya : doh bakpe berinai nie...
adik : doh adik tengok kak ngaji adik seme berinai...adik berinai ar gok..


Ok....camni citernya...one day dia balik umah smbl bawak daun inai and cari lesung batu...mak saya tanya la nk buat pe kan? semangat nie..."berinai la"..sebab kat tempat dia mengaji budak2 ada yg pki inai...bukan setakat 5 jari tapi penuh kuku 10 jari dia tue...tp comel sgt hehehe... aduh penat layan diorg tpmost of the time rumah kitorg happening sbb diorg la...Ok, umah kitorg time mlm mcm hingar pasar malam!!!!




No comments:

Post a Comment