Feb 7, 2011

A thing called comitment


I just read it from Cik Hidayah Ariffin's blog and I think I would like to share it with you

Wahai lelaki-lelaki gedik

terkedu. tiada kata-kata yang dapat saya coretkan. hanya satu. GEDIK.

wahai lelaki-lelaki GEDIK dan BUDIMAN,

Janganlah bagi pengharapan yang BESAR kepada gadis-gadis yang sedang mencari CINTA. Kalau mahu berkawan, biarlah berkawan dengan cara yang tidak berlebih-lebih. Berlebih-lebih ini maksudnya janganlah MAIN-MAINkan perasaan gadis-gadis. Adoooiiii.. memang sangat GEDIK la kalau lelaki-lelaki budiman di luar sana yang buat perangai macam ni.
Anda bagi pengharapan kepada gadis-gadis sehingga gadis-gadis merasakan anda suka sama gadis-gadis. Tapi, di pihak anda [lelaki-lelaki budiman] anda tidak mempunyai apa-apa perasaan pun pada gadis-gadis tersebut.
Dalam situasi begini, tiada pihak yg perlu disalahkan. ATAU mungkin gadis-gadis salah dalam membuat interpretasi dengan apa yang telah dilakukakn oleh lelaki-lelaki budiman. dan mungkin juga lelaki-lelaki budiman salah dalam menganggap apa yang dikongsi+diceritakan pada gadis-gadis, gadis-gadis tidak akan suka atau minat dengan lelaki-lelaki budiman.

Solusi:
Kepada gadis-gadis, janganlah terlalu mengharap jika anda bertemu dengan seseorang lelaki yang budiman. mungkin pada firasat+gerak hati anda berkata,"oh, dialah lelaki budiman saya". tapi, berfikir lah dahulu. dapatkan kepastian daripada lelaki-lelaki budiman. jika lelaki-lelaki budiman tersebut punya minat+perasaan sama dengan gadis-gadis, teruskanlah perhubungan tersebut ke arah satu hubungan yang sah dan diredai. dan jika lelaki-lelaki budiman tersebut tidak memberi apa-apa respons samada meminati gadis-gadis, lupakan sajalah angan-angan gadis-gadis untuk bersama lelaki-lelaki budiman tersebut.

I don't know about you but for me, I couldn't agree more *sigh*

No comments:

Post a Comment